KONUŞMACILAR / SPEAKERS

Uluslararası Akademik Forum 2020 Konuşmacılar

Speakers of International Academic Forum 2020

Akamik Forum 2020

2006 yılında Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. Muhasebe Bilim Dalında bütünleşik doktora programını “Denetçi Yargısının Nesnelleştirilmesinde Bayes Yaklaşımı ve Bir Uygulama” başlıklı doktora tezi ile 2013 yılında tamamladı. 2014 yılından itibaren Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Türkçe ve İngilizce olmak üzere Finansal Muhasebe ve Denetim alanında dersleri yürütmektedir. 2011 yılından beri Türkiye İç Denetim Enstitüsü Akademik İlişkiler Komitesi üyesidir.

She graduated from Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration, Anadolu University in 2006. She started to work as a research assistant in Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration, Anadolu University in the same year. She completed her integrated doctorate program in accounting department with the P.h.D thesis named “The Bayesian Approach in Objectıfyıng of Auditor’s Judgement and an Application” in 2013. She is working as an assistant professor doctor in Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration, Anadolu University since 2014. She has courses in the area of Financial Accounting and Auditing in Turkish and English. She is a member of IIA Turkey Academic Relations Committee since 2011.

Akamik Forum 2020

İbrahim Murat Çağlar Türkiye İç Denetim Enstitüsü’ne 2003 yılında üye oldu. Enstitü’de Akademik İlişkiler Komitesi, Üyelik Komitesi ve Kurumsal Yönetim Komitesi gibi birçok çalışma grubunda gönüllü olarak hizmet verdi. 2010 yılında Yönetim Kurulu Üyeliği’ne seçilen Çağlar, 2014-2017 yılları arasında Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini üstlendi, 2018 yılında Yönetim Kurulu Başkanlığına seçildi. Çağlar halen Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesi üyeliği süresince, TİDE’nin mevzuat uyumu, bütçe ve raporlama sisteminin uygulamaya alınması ve kurumsal derecelendirme çalışmalarını yürüttü. TİDE, 2016 yılında Sivil Toplum Kuruluşları arasında en yüksek Kurumsal Yönetim Uyum Derecelendirme Notu alan ilk üç kuruluştan biri oldu, 2017 yılında puanını 9,13’e, 2018 ve 2019 yıllarında 9,30’a yükselterek, Sermaye Piyasası Kurulu’nun Kurumsal Yönetim İlkelerine iyi derecede uyum sağladığı tescillendi. Çağlar, aynı zamanda TİDE ve TÜSİAD’ın ortaklığı ile yayınlanan “A’dan Z’ye Denetim Komiteleri” kitabında ortak yazar olarak yer aldı. Çağlar, halen Koç Holding A.Ş.’de Denetim Grubu Koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Öncesinde 1997 – 2004 yılları arasında PricewaterhouseCoopers’da Assurance and Business Services bölümünde görev yaptı. Çağlar, 1 Ocak 2019’dan itibaren Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği’ni (TURMOB) International Federation of Accountants’ta (IFAC) temsil ediyor. IFAC’da Professional Accountants In Business komitesinde görev yapıyor. 2019 yılında İstanbul Üniversitesi Danışma Kurulunda görev alan Çağlar Bilkent Üniversitesi, İktisat Bölümü’nden 1997 yılında mezun oldu. Çağlar’ın, CFE, CRMA , SMMM ve Bağımsız Denetim sertifikaları bulunuyor.

İbrahim Murat Çağlar became a member of IIA Turkey in 2003. He volunteered in many working groups at the Institute, such as the Academic Relations Committee, Membership Committee and the Corporate Governance Committee. Çağlar, who was elected as a Board Member in 2010, elected to the position of Vice Chairman of the Board between 2014-2017, and was elected as the Chairman of the Board in 2018. He is still serving as the Chairman of the Institute. During his membership in the Corporate Governance Committee, he carried out TİDE's legislative alignment, implementation of the budget and reporting system, and corporate rating studies. TİDE became one of the top three to receive the highest Corporate Governance Compliance Rating in 2016 among Non-Governmental Organizations, increasing its score to 9.13 in 2017, to 9.30 in 2018 and 2019. Çağlar was also a co-author in the book “Audit Committees from A to Z” published with the partnership of TİDE and TÜSİAD. Çağlar currently serves as the Audit Group Coordinator at Koç Holding A.Ş., only Turkish Company listed in Fortune 500. Prior to that, he worked in the Assurance and Business Services department at PricewaterhouseCoopers between 1997 and 2004. Caglar, from January 1, 2019, represents Turkey Certified Public Accountant and Certified Public Accountant Chambers Union (TURMOB) at the International Federation of Accountants (IFAC). He serves on the Professional Accountants In Business Committee at IFAC. Çağlar also is a member of the Advisory Board at Istanbul University since 2019. He graduatedfrom Bilkent University Department of Economics in 1997. Çağlar has CFE, CRMA, SMMM and Independent Audit certificates.

Akamik Forum 2020

Can Şımga Muğan doktora derecesini Fulbright Bursiyeri olarak Urbana-Champaign'de bulunan Illinois Üniversitesi'nden, lisans ve yüksek lisans derecelerini ise İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü'nden almıştır. Haas Business School - Berkeley'de misafir araştırmacı olarak bulunmuştur.

European Accounting Review, European Journal of Finance, Accounting Education, Emerging Markets Finance and Trade, Russian and East European Finance and Trade, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Journal of Business Ethics, Innovations in Education & Teaching International, Teaching Business Ethics, Business Research Quarterly ve International Journal of Accounting Research gibi uluslararası akademik dergilerde yayınlanan birçok makalesinin yanı sıra kitap bölümleri kaleme almıştır. Ayrıca diğerlerinin yanı sıra Hacettepe İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Muhasebe Enstitüsü Dergisi ve Muhasebe Bilim Dünyası dergilerinde makaleleri yayınlanmıştır. N. Hoşal-Akman ile birlikte kaleme aldıkları Principles of Financial Accounting (Finansal Muhasebenin İlkeleri) eserinin beşinci baskısı 2012 yılında McGraw Hill yayınevinden çıkmıştır ve birçok üniversitede ders kitabı olarak okutulmaktadır. Can Şımga Muğan ayrıca birçok uluslararası ve ulusal seminerde organizatör, sunucu ve/veya konuşmacı olarak rol almıştır. Doktora düzeyinde muhasebe teorisi ve araştırma teknikleri derslerinin yanı sıra, hem lisans hem de yüksek lisans düzeyinde finansal muhasebe ve yönetim muhasebesi dersleri vermiştir.

İstanbul Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Buffalo'daki SUNY Üniversitesi ve aynı zamanda İşletme Bölüm Başkanlığı ve İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi dekan yardımcısı olarak da görev yaptığı Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde çalışmıştır. İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde öncelikle İşletme Fakültesi Dekanlığı ve daha sonra Rektörlük görevlerini yürütmüştür.

Dünya Bankası ve KfW tarafından finanse edilen altyapı projelerinde uzman finansal danışman olarak çalışmıştır.

Halen aile şirketi UCM Tarım’da çalışmakta ve Muhasebe Öğretim Üyeleri Bilim ve Dayanışma Vakfı-MODAV'da başkanlık görevini sürdürmektedir.

Yayınların ve proje katılımlarının listesi internet sitesi bağlantılarında bulunabilir.

Click for the CV file.

Akamik Forum 2020

Verra Marmalidou, Yunanistan İç Denetim Enstitüsü’nün (IIA) Başkanı, ECIIA (Avrupa İç Denetim Enstitüleri Konfederasyonu) Yönetim Kurulu üyesi ve ECIIA Bankacılık Komitesi üyesidir.

Yunanistan Merkez Bankası Grubunda İç Denetim Direktörü olarak görev yapmaktadır.

Geçmişte, Ulusal Menkul Kıymetler kurumunda önce Türev Enstrümanlar uzmanı olarak ve daha sonra da perakende sektörü ve emeklilik fonları için Özel Bankacılık Sektörü bölüm başkanı olarak görev yapmıştır.

Verra Marmalidou, Ulusal Atina Üniversitesi’nden lisans derecesini aldıktan sonra Pire Üniversitesi’nde Bankacılık ve Finans Bölümünden Türev Enstrümanlar ve Zaman Serisi Analizi uzmanlık alanında MSC derecesi de almıştır.

Sertifikalı İç Denetçidir (CIA) ve CRMA (Risk Yönetimi Güvencesinde Sertifikasyon), IIA’nın İç Kalite Değerlendirmesi / Validasyonunda Akreditasyon ve COSO İç Kontrol Entegre Çerçevesi Sertifikasına da sahiptir.

 

Verra Marmalidou is the Chairman of the Institute of Internal Auditors (IIA) Greece, Board member of the ECIIA (European Confederation of Institutes of Internal Auditing).

She works at National Bank of Greece Group as Head of Audit.

In the past she worked at National Securities, initially as Derivatives expert and then as head of the Private Banking Sector for retail and pension funds.

Verra Marmalidou holds a Bachelor’s degree from the National University of Athens and a MSC in Finance and Banking from the University of Piraeus with specialization in Derivatives and Time Series Analysis.

She is Certified Internal Auditor (CIA) and she holds CRMA (Certification in Risk Management Assurance), Accreditation in Internal Quality Assessment/Validation by the IIA and the COSO Internal Control Integrated framework Certificate.

Contact details:
vmarmalidou@gmail.com
00306970008292
https://www.linkedin.com/in/verra-marmalidou-9344b334/

Akamik Forum 2020

Deloitte Türkiye'de Stratejik Planlama, İş Geliştirme ve Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı. Aile Şirketleri Yönetim Kurulu Danışmanlığı görevlerinde bulundu. Aile işletmelerinde yönetime, işletme sahiplerine, yönetim kurullarına, kurumsal yönetim, iç kontrol, risk yönetimi, iç denetim, suistimal önleme, iş analizleri konularında bağımsız olarak destek vermektedir. Finans ve çeşitli endüstri kuruluşlarında; İç denetim ve bilgi sistemleri denetimi, toplam kalite yönetimi, insan kaynakları, eğitim ve iletişim konularında 45 yıllık uygulama ve üst düzey yöneticilik deneyimine sahiptir. Yönetim Kurullarında Denetimden Sorumlu Komite Başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. İnsan Kaynakları, Eğitim ve İletişim konularında üst düzey yöneticilik yapmıştır. Türkiye İç Denetim Enstitüsünün kurucusu olup Türkiye’de iç denetim ile ilgili mesleki örgütlenmenin sağlanması, Uluslararası İç Denetim Standartlarının Türkiye’de uygulanması ve yaygınlık kazanması, uluslararası sertifikalı iç denetim programı ve sınavının başlatılmasına öncülük etmiştir. ECIIA (Avrupa İç Denetim Enstitüleri Konfederasyonu) Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulunmuştur. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Lisans ve İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü yüksek lisans Mezunudur. Marmara, Galatasaray, Bahçeşehir ve Yeditepe Üniversitelerinde TİDE İç Denetim Seminerleri öğretim görevlisidir. Mali Müşavir (CPA), CFE (CeritfiedFraudExaminer), CRMA Certification on Risk Management Assurance), CAC ( Certified Advanced Coach), QFL (Qualification in Futurism Leadership) ruhsat ve sertifikalarına sahiptir. Kurumsal Yönetim, Risk Yönetimi, İç Denetim, BT Denetimi, Yönetim Kurulu ve Denetim Komitesi, Aile Şirketleri üzerine çok sayıda yazı ve makaleleri, eğitim ve seminer çalışmaları, editörü, yazarı ve katkıda bulunduğu kitap ve yayın çalışmaları bulunmaktadır. Çeşitli sivil toplum, iş ve meslek örgütlerinde rol ve sorumlulukları bulunmaktadır. Dünya Gazetesi ve İ.Ü. İşletme Fakültesi tarafından “2007 Yılın İşletmecisi” seçilmiştir. 2012 yılında Rotary Meslek Üstün Hizmet Ödülüne, 2013 yılında Türkiye İç Denetim Farkındalık Ödülüne, 2018 yılında TURCOMONEY Dergisi özel ödülüne layık görülmüştür.

Karikatürist. Yurt içi ve dışı sergilerde eserleri sergilenmiş, çeşitli yayın organlarında karikatürleri yayınlanmış ve yayınlanmakta olup, ödülleri bulunmaktadır.

He has worked as Strategic Planning, Business Development and Marketing Director at Deloitte Turkey. He has served as Board of Directors Advisor for family companies. As a freelance business advisor supports especially family companies managements, board of directors and company owners on various topics like corporate governance, internal controls, risk management, internal auditing, fraud prevention and business anlysis. He has a past experience of 45 years in top echelon management in internal audit and information systems audit, total quality management, human resources, training and communication issues in various different financial and industrial organizations. He has served as Chairman of Audit Committee of Boards of Directors. He has held chief executive positions in human resources, training and communication fields. Being the founder of the Institute of Internal Auditing – Turkey (TİDE), and in Turkey, he has pioneered the foundation of first professional organization in internal audit field, and the implementation and popularization of International Internal Audit Standards, and the initiation of international certified internal audit program and exam. He has also served as a Member of Board of Directors in the European Confederation of Institutes of Internal Auditing (ECIIA). He holds a bachelor’s degree from Istanbul University Faculty of Business Administration and a post-graduation degree from Istanbul University Social Sciences Institute, and is currently an academician lecturing on TİDE Internal Audit Seminars at Marmara, Galatasaray, Bahçeşehir and Yeditepe Universities. He holds Certified Public Account (CPA), CFE (Certified Fraud Examiner), CRMA (Certification on Risk Management Assurance), CAC (Certified Advanced Coach), QFL (Qualification in Futurism Leadership) certificates and licenses. He has published many papers and articles, and held training courses and seminars, on Corporate Governance, Risk Management, Internal Audit, Information Technologies Audit, Board of Directors and Audit Committee and Family Companies, and has contributed to many books and other publications as an author or editor. He has roles and responsibilities in various non-governmental, business and professional organizations. He has been selected as the “Business Operator of the Year 2007” by Dünya Newspaper and Istanbul University Faculty of Business Administration. He has been awarded Rotary Professional Outstanding Service Award in 2012, Turkey Internal Audit Awareness Prize in 2013, and TURCOMONEY Economy Magazine special award in 2018.

Caricaturist. His works have been exhibited in many local and foreign exhibitions, and have been published and are being published in different media organs and channels, and he has been awarded some prizes thereon as well.

Akamik Forum 2020

1959 yılında Mardin’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini aynı şehirde, yüksek öğrenimini Hacettepe Tıp Fakültesinde tamamladı. Göz Hastalıkları konusunda 1987 yılında Uzman, 1999’ da Doçent, 2007’ de Profesör oldu.

2007’de Tıp Fakültesi Kurucu Dekanı olduğu Namık Kemal Üniversitesinden 2012 yılında ayrılıp, Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğretim üyesi oldu.

Göz Hastalıkları dışında, “Deontoloji, Tıp Tarihi ve Etiği” dalında ikinci doktorasını 2006 yılında tamamladı. Bahçeşehir Ü. Tıp F. Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalında da öğretim üyeliğini sürdürmektedir.

Göz Hastalıkları alanında:

  1. Oftalmolojide Sorularla Eğitim,
  2. Oftalmolojide Sınava Doğru,
  3. Oftalmoloji İle Kesişen Bilim Dalları adlı üç bilimsel kitabı;

 

Tıp Tarihi alanında:

  1. Göz Nurunun Anahtarı ve Sevinç Hazineleri (Miftah-in Nur ve Hazain-üs Sürur),
  2. Göz Tabibi Esat Işık: Bilimde, Siyasette, Milli Mücadelede Bir Işık,
  3. İbn Sina’nın Küçük Tıp Kanunu (Kitab el-Kanûn el-Sagîr fi’t-Tıbb)
  4. Litle Canon of Ibn Sina adlı dört kitabı,

 

Edebiyat alanında:

  1. “Düşünen Beyinlerin İnsanlığa Mirası: Özdeyişler” kitabının yanı sıra
  2. “Yaban Gülü”,
  3. “Mardin Düşünceleri”,
  4. “Ben Suyum” ve
  5. “İddia” adlı dört şiir kitabı yayınlandı.

 

İbn Sina konusundaki çalışmaları nedeniyle, kendisine 2016 yılında Fransa/Paris’te Uluslararası İbn Sina Ödülü verildi.

Keskinbora, Bakırköy Türk Musikisi Konservatuvarı Yarı Zamanlı Programı Mezunudur. Türk Müziğinde solistlik icra eden Keskinbora’nın TRT repertuarına kabul edilmiş besteleri de vardır.

Keskinbora’nın, Göz Hastalıkları, Tıp Tarihi ve Edebiyat alanlarında 12 kitabı, yerli ve yabancı bilimsel dergilerde çok sayıda makalesi yayınlandı. Ulusal ve Uluslararası kongrelerde, bilimsel veya bilgilendirici toplantılarda, üniversitelerde, çeşitli düzeydeki okullarda, radyo ve televizyon kanallarında konuşmacı, panelist, kurs eğitmeni veya konferansçı olarak çok sayıda etkinlik ve konuşmalar yaptı.

Ulusal ve uluslararası bilimsel, ilgilisi olduğu sosyal ve sivil toplum kuruluşlarına da üye olan Keskinbora, İngilizce ve Arapça bilir. Evli ve 2 çocuk babasıdır.

e-posta: kadircan.keskinbora@gmail.com

 

He has studied medicine at Hacettepe University, Faculty of Medicine (Ankara/Turkey). He became an Ophthalmologist in 1987, an associate professor in 1999 and a professor in 2007. He became the founder dean of Medicine Faculty at Namik Kemal University (Tekirdag, Turkey).

He concluded his second Ph.D. in “Deontology, History of Medicine and Medical Ethics” in 2006. He still is a professor at Bahcesehir University, Faculty of Medicine, Head of Department of History of Medicine and Ethics (Istanbul).

He is a member of various national and international scientific or non-governmental organizations. His published books:

Ophtalmology:

  1. Education in Opthalmology with Questions
  2. Towards Exam in Ophtalmology
  3. Scientific Areas that Intersect with Ophtalmology

 

History of Medicine:

  1. Key to Eye Light and Treasures of Joy
  2. Ibn Sina’s Little Canon (Kitab el-Kanûn el-Sagîr fi’t-Tıbb)
  3. Esat Isik: A Light in Science, in Politics, in National Struggle
  4. The Little Canon of Avicenna (Peter Lang Publication)

 

Literature:

  1. Inheritance of Thinking Minds to Humanity: Aphorisms (Düşünen Beyinlerin İnsanlığa Mirası: Özdeyişler)
  2. Brier Rose (poem book) (Yaban Gülü)
  3. Thoughts on Mardin (poem) (Mardin Düşünceleri)
  4. I am water (poem) (Ben Suyum)
  5. Claim (poem) (İddia)

 

Because of his studies on Avicenna (Ibn Sina), he was awarded the “International Avicenne Prize” in Paris/France in 2016.

He has made speeches and presentations in quite many national and international conferences, scientific and informative meetings, radio and TV channels as a speaker, panelist or instructor. Many articles of Keskinbora have been published in various local and international periodicals.

e-mail: kadircan.keskinbora@gmail.com

Akamik Forum 2020

Berna Öztınaz, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi'nden mezun olduktan sonra 2007'de Sabancı Üniversitesi Executive MBA programını tamamladı. Mezuniyetin ardından bir süre turizm sektöründe çalıştıktan sonra, 1998 yılında Kordsa A.Ş. İnsan Kaynakları ekibine katıldı. Kordsa’nın Türkiye operasyonunun yanı sıra Mısır, Almanya, Arjantin ve İran’daki iştirakleri için çeşitli projelerde görev aldı. Kordsa’nın bir Sabancı-Dupont ortaklığı olan Dusa’yı satın alması projesinde ve Kordsa-Dupont ortaklığında aktif olarak çalıştı. 2007 yılında Enerjisa İnsan Kaynakları ve İş Destek Direktörü görevine atanarak, insan kaynakları, iş mükemmelliği, kurumsal iletişim, satın alma ve hukuk fonksiyonlarını yönetti.

2012 yılında Stratejik İş Destek Bölüm Başkanı görevine atanarak Sabancı Holding ve E.ON ortaklığında faaliyetlerini sürdüren Enerjisa Enerji A.Ş. altında yapılanmış olan üretim, ticaret, dağıtım ve satış şirketlerinin stratejik insan kaynakları ve iş destek fonksiyonlarının yönetimini yürütmeye başladı. Satın alma ve birleşmeler, özelleştirme sürecinde insan kaynakları yönetimi, kurum kültürü yönetimi, endüstri ilişkileri yönetimi, marka yönetimi, kurumsal iletişim ve iş mükemmelliği alanlarında çalıştı. Ardından STFA Holding Strateji ve İnsan Kaynakları Başkanı olarak görev yaptı.

Berna Öztınaz, son olarak Türkiye hazır giyim sektörünün öncü markalarından biri olan DeFacto'nun İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı (CHRO) görevine getirildi. Öztınaz PERYÖN - Türkiye İnsan Yönetimi Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı ikinci döneminde sürdürmekte ve EAPM (European Association of People Management) yönetim kurulu üyeliği yapmaktadır.

Having graduated from Istanbul University’s Faculty of Business (in 1995), Berna Öztınaz completed Sabancı University’s Executive MBA programme in 2007. Following her bachelor degree and after a brief spell working for the tourism sector, she joined KORDSA A.Ş.’s Human Resources team in 1998. Her responsibilities extended beyond the company’s operations in Turkey as she was assigned to various projects taking place in Egypt, Germany, Argentina and Iran. She took an active role in Kordsa’s acquisition of Dusa, a partnership of Sabancı and Dupont and in the ensuing partnership of Kordsa and Dupont. In 2005, she began to work for Enerjisa as the HR and Business Support Manager. In 2007, she was appointed to the position of HR and Business Support Director at Enerjisa in charge of human resources, business excellence, corporate communications, purchasing and legal functions.

In 2012, she was appointed as the Department Head of Strategic Business Support and become responsible for the management of strategic human resources and business support functions of production, commerce, distribution and sales companies structured under Enerjisa Enerji A.Ş. She gain vast experiene and take a leading role in the areas of human resources management during mergers, acquisitions and privatizations, corporate culture management, industrial relations management, main brand management, corporate communications and business excellence.Later, she took on the role of Strategy and HR Chief Officer at STFA Holding A.Ş.

Berna Öztınaz is currently the Chief Human Resources Officer at DeFacto, a leading retail company and a strong clothing brand in Turkey operating in 30 countries with 500 stores and 13.500 employees. She is serving her second term of Executive Board Chairperson for PERYÖN (Turkish Association For People Management) and a Board Member for EAPM (European Association of People Management).

Akamik Forum 2020

Bursa İTİA Mezunu. Halen Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi. Grafiker olarak çalıştı, Otomotiv Endüstrisinde yöneticilik yaptı ve Anadolu Üniversitesinde; Yüksekokul Müdürlüğü, Rektör Danışmanlığı ve İşletme Fakültesi Dekanlığı görevlerinde bulundu. Uluslararası Salzburg Güzel Sanatlar Akademisinde resim eğitimi aldı.

Halen, Anadolu Üniversitesinde Denetim, İç Denetim ve Bilgi Teknolojileri Denetimi dersleri; Eskişehir Teknik Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi Mimarlık bölümlerinde; Resimde Yeni Perspektifler, Çağdaş Sanat Kent İlişkileri ve Mimari Görselleştirme derslerini vermektedir.

He graduated from Bursa Academy of Economic and Commercial Sciences. He is still a Faculty Member at Anadolu University, Faculty of Business Administration. He worked as a graphic designer; he held executive posts in the Automotive Industry. At Anadolu University, he served as the Director of the Vocational School, the Rector’s Advisor, and the Dean of the Faculty of Business Administration. He studied painting at the Salzburg International Summer Academy of Fine Arts.

Currently, he teaches Audit, Internal Audit, and Information Technology Audit at Anadolu University while also lecturing on New Perspectives in Painting, Contemporary Art, Urban Relations, and Architectural Visualization at Architecture departments of Eskişehir Technical and Osmangazi Universities.

Akamik Forum 2020

Akamik Forum 2020
Akamik Forum 2020

Hakan Güldağ 1961 yılında İstanbul’da doğdu. İlköğretimini İstanbul Oruçgazi, orta öğrenimini Darüşşafaka ve Pertevniyal liselerinde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu’nda gazetecilik, Boğaziçi Üniversitesi Temel Bilimler Fakültesi’nde tarih okudu.

1987 yılından itibaren pek çok gazete ve yayın organında muhabir, şef ve yönetmen olarak görev yaptı. 2008-2019 arası DÜNYA gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni olarak görev aldı.

2011 yılında Türkiye Medya ve İletişim Meclisi’nin başkanlığına seçilen Güldağ, bu görevinin yanı sıra, Ekonomi Gazetecileri Derneği Yüksek İstişare Kurulu Üyesi ve Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Meslek İzleme ve Etik Kurulu’nda görev yapıyor. Hakan Güldağ, 2005 yılından bu yana da, Avrupa Ekonomi Basını Federasyonu’nda (EBP) İcra Kurulu Üyesi olarak Türkiye’yi temsil ediyor. Yeniden düzenlenmesi sonrasında Reklam Kurulu üyeliğine seçilen Güldağ, 19 üyeli bu kurulda medyayı temsil ediyor. Hanife Güldağ ile evli olan Hakan Güldağ’ın, Deniz adında bir oğlu var.

Hakan Güldağ is born in Istanbul in 1961. After completing his elementary education in Istanbul Oruçgazi elementary school, and his secondary and high school education in Darüşşafaka and Pertevniyal high schools, he studied journalism in Istanbul University, Press and Media Academy, and history in Boğaziçi University, Basic Sciences Faculty.

He worked as a news reporter, supervisor and director in many newspapers and other press and media organizations since 1987, and served as Chief Editor in DÜNYA newspaper between 2008 and 2019.

Güldağ is elected as the chairman of Media and Communication Assembly of Turkey in 2011, and in addition to this job position, he is also serving as a Member of High Advisory Board of Business and Financial Journalists’ Association and in the Professional Monitoring and Ethics Board of the Journalists Association of Turkey. Furthermore, since 2005, Hakan Güldağ is representing Turkey as a Member of Executive Committee in European Business Press (EBP) Federation. Güldağ is also elected to the Advertising Board, after its reorganization, and is currently representing media in this Board of 19 members. Married to Hanife Güldağ, Hakan Güldağ has a son named Deniz.

Akamik Forum 2020

Prof.Dr. Nadir Suğur Lisans eğitimini 1988 yılında Ankara Üniversitesi, Sosyoloji Bölümünde tamamladı. Doktora derecesini ise 1995 yılında İngiltere’de Bristol Üniversitesinden aldı. 1995 yılında Anadolu Üniversitesinde Yrd.Doç. olarak çalışmaya başladı. 1997 yılında doçent, 2003 yılında profesör oldu. 1999-2001 yılları arasında Britanya’da Cardiff Üniversitesinde 2 yıl süre ile çalışmalarda bulundu. 2008-2011 yılları arasında Edebiyat Fakültesi dekanı olarak görev yaptı. 2010-2013 yıllarında Eskişehir Kent Konseyi başkanlığı yaptı. Kentleşme, toplumsal değişme, yoksulluk ve yönetim sosyoloji alanında çalışmaları bulunmaktadır.

Prof.Dr. Nadir Suğur graduated from the Department of Sociology, at Ankara University. In 1988. He obtained his PhD degree at the Department of Sociology, Bristol University, in England in 1995. He began his academic career at Anadolu University in 1995. He became Assoc. Prof. of Sociology in 1997 and Prof. of Sociology in 2003. He was a visiting scholar at Cardiff University in Britain between 1999-2001. He was the dean of the faculty of Humanities between 2008-2011 and the head of Eskisehir City Council between 2010-2013. He works in the field of urbanization, social change, poverty and sociology of management.

Akamik Forum 2020

1985 yılında Alman Lisesi’nden mezun olan Tansu Yeğen, 1989 yılında ise Boğaziçi Üniversitesi Elektronik Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Daha sonra Marmara Üniversitesi’nde işletme yüksek lisansı yapan Yeğen, çok iyi derecede İngilizce ve Almanca biliyor.

Profesyonel çalışma hayatına 1991 yılında Digital Equipment’ta başlayan Tansu Yeğen, kariyerine 1994 yılında Hewlett Packard Türkiye’de Satış ve Pazarlama Müdürü olarak devam etti.

Yeğen, HP Türkiye’nin; PC, dizüstü bilgisayar ve sunucu bilgisayarları pazarında, birinci sırada konumlanmasında rol oynadı.

1998 yılında Microsoft Türkiye bünyesine Pazarlama Müdürü olarak katılan Tansu Yeğen, bu şirketteki görevine 1999 yılı itibariyle Genel Müdür Yardımcısı olarak sürdürdü.

Tansu Yeğen’in yedi yıl çalıştığı Microsoft Türkiye’de, ekibiyle birlikte gerçekleştirdiği KOBİ’lere yönelik 2000 Projesi” ise Microsoft’un dünya çapındaki 245 projesi arasından “en iyi uygulama” seçildi.

Daha sonra sırasıyla Apple, Turkcell Ukrayna, Turkcell Avrupa ve IBM’de Genel Müdür olarak çalıştı ve 2013 yılında Samsung Türkiye’ye başkan yardımcısı olarak atandı.

2018 Ağustos itibariyle UiPath’de 30 ülkeden sorumlu, Avrupa Başkan Yardımcısı olarak görevini sürdürmektedir.

Genç Yönetici İş Adamları Derneği (GYİAD) tarafından 1998 yılında yapılan araştırmada “Türkiye’nin 50 başarılı iş adamı” arasında gösterilen Tansu Yeğen, Capital dergisinin 2001 ve 2002 yıllarında gerçekleştirdiği iki araştırmada ise “Türkiye’nin en iyi 25 pazarlama yöneticisi” arasında yer aldı.

Kariyeri birçok ödülle dolu olan Tansu Yeğen, 2008 yılında Stevie Awards tarafından Avrupa’da yılın CEO’su seçildi.


 

After completing his high school education at the German High School, he graduated from Boğazici University with a B.S. degree in Electronics Engineering in 1989.

Mr. Yeğen also holds a master’s degree in Contemporary Business Management from the Marmara University.

Mr. Yeğen started his professional career in 1991 at Digital Equipment. Between the years 1994 and 1998, he worked as the Marketing and Sales Manager at Hewlett Packard. In 1998, he was transferred to Microsoft Turkey where he worked for seven years as the Deputy General Manager. From 2005 to 2007, Mr. Yeğen served as the General Manager of Apple IMC.

From 2007 to 2011, he held several positions at Turkcell including CEO of Turkcell Ukraine and Germany and Board Member of Turkcell Belarus. Mr. Yeğen joint IBM Turkey in 2011 as the Country General Manager for IBM Global Business Services followed by his position as VP for Mobile Business in Samsung Electronics.

Tansu Yeğen has joint UiPath as of August and is currently the Vice President of Europe in charge of 30 countries including CIS, East Europe, Israel and Turkey.

In 2008, he was selected as the most successful CEO in Europe by Stevie Awards.

Akamik Forum 2020

Lisans ve Yüksek Lisans derecelerini Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Müh., bölümünden aldı ; doktora çalışmasını Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sayısal Yöntemler ana bilim dalında tamamladı. 1989 yılında doçent, 1996 yılında profesör oldu. Anadolu Üniversitesinde Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanlığı ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü, Açıköğretim Fakültesi Dekan Yardımcılığı/Dekanlığı, Rektör Yardımcılığı görevlerinde bulundu. 2002-2010 yılları arasında Üniversitelerarası Kurul tarafından seçilerek Yükseköğretim Kurulu üyeliği görevinde bulundu. Almanya, ABD, Japonya ve Kore'de akademik çalışmalar yaptı. Açık ve Uzaktan Eğitim, Teknoloji Destekli Eğitim, Karar Destek Sistemleri, Sistem Yönetimi konularında çalışma ve yayınları bulunmaktadır.

He received his B.Sc. and M.Sc. degrees from the Industrial Engineering Department of Boğaziçi University and completed his doctorate at the Quantitative Business Analysis Department of Anadolu University - Institute of Social Sciences. He was awarded the title of associate professor in 1989 and professor in 1996. At Anadolu University, he served as the Chairman of the Industrial Engineering Department, Director of the Institute of Science, Vice Dean/Dean of the Open Education Faculty, and the Deputy Rector. From 2002 to 2010, he served as a member of the Higher Education Council being selected by the Interuniversity Council. He has conducted academic studies in Germany, the USA, Japan and Korea. He has scholarly works and publications on Open and Distance Education, Technology-Assisted Education, Decision Support Systems, System Management. Currently he serves as a Deputy Rector at Alanya Hamdullah Emin Paşa (HEP) University. Currently he serves as Deputy Rector atAlanya Hamdullah Emin Paşa (HEP) university.

Akamik Forum 2020

Andante Dergisi’nin düzenlediği 2017 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nde “Yılın Oda Müziği Topluluğu” seçilen Nemeth Quartet, Türkiye’nin en aktif konser veren oda müziği gruplarından biri olup, alanının seçkin sanatçılarından Gülen Ege Serter (keman), Şeniz Aybulus (keman), Pınar Basalak (viyola) ve Mutlu Varlık Kocaili’den (çello) oluşmaktadır. 2013 yılından beri aktif konser veren Nemeth Quartet, ismini Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda kendilerini müziğe başlatan ve 1995 yılında gerçekleşen trafik kazasında hayatlarını kaybeden Macar sanatçılar Istvan Nemeth ve Katalin Nemeth’ten almaktadır.

Nemeth Quartet, Moskova’da, New York’ta, Lefkoşa ve Girne’de, Frankfurt’ta, Martvili/Gürcistan’da, Macaristan’da Vigandpetend ve Keszthely’de, Buenos Aires’teki sahnelerdeki konserlerinin yanı sıra 2016 yılında Panama’da şef Ledezma Bradley yönetimindeki Panama Senfoni Orkestrası eşliğinde solist olarak, 2018 yılında Saraybosna’da şef Munir Mesanoviç yönetimindeki Saraybosna Filarmoni Orkestrası ile solist olarak ülkemizi temsil etmiştir. 2019 yılında Amsterdam’da düzenlenen Uluslararası Yaylı Kuartet Bienali’ne katılarak burada Joel Krosnick (Julliard Quartet’in 42 yıl boyunca çello sanatçısı), Richard Ireland (Royal Müzik Akademisi’nde oda müziği eğitmeni), Isabel Charisius (2005-2008 yılları arasında Alban Berg Quartet’in viyola sanatçısı) ile çalışmışlardır. 2017 yılında şef Nikos Haliassas yönetiminde Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası eşliğinde Oğuzhan Balcı’nın “Kuartet ve Orkestra için Konçertosu”nun Eskişehir’deki ilk seslendirilişini gerçekleştirmiş, 2019 yılında ise şef Cemi’i Can Deliorman yönetiminde Bursa Bölge Senfoni Orkestrası eşliğinde Utar Artun’un Nemeth Quartet için bestelediği “Nemeth” “Kuartet ve Orkestra Konçertosu”nun dünya prömiyerini yapmışlardır. Türkiye’nin farklı şehirlerinde konser vermeyi amaç edinmiş ve her yıl konser turnesi programlarına en az bir yeni şehir ekleyen Nemeth Quartet sıklıkla sahneye çıktıkları Bursa, Eskişehir, İstanbul, İzmir ve Ankara’ya ek olarak Batman, Çanakkale, Tekirdağ, Edirne, Samsun, Balıkesir gibi farklı bölgelerdeki şehirlerimizdeki sahnelerde de konser vermişlerdir.

www.nemethquartet.com

Akamik Forum 2020

Nur İrem Nuhoğlu Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Muhasebe ve Denetim Profesörü ve aynı zamanda İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

Lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini Boğaziçi Üniversitesi’nden almıştır ve 2009 yılından bu yana birçok kez Austin'de bulunan Texas Üniversitesi'nde misafir öğretim üyesi olarak çalışmıştır.

Finansal Muhasebe, Yöneticiler için Muhasebe, Denetim ve Lisansüstü Seminer dersleri vermektedir.

Muhasebe Öğretim Üyeleri Bilim ve Dayanışma Vakfı, İç Denetim Enstitüsü ve Amerikan Muhasebe Derneği'nin aktif bir üyesidir.

Çalışma alanları arasında UFRS ve ABD-GAAP'ın Karşılaştırılması, Muhasebe Düzenlemeleri ve Kanunları, Kamu Şirketlerinin Finansal Analizi ve Finansal Yapısı, Denetim Kalitesi ve Denetim Görüşlerinin Tipinin Karar Verme Sürecine Etkisi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Beyanları ve Finansal Performansta Özsermaye Yapısının Etkisi sayılabilir.

Kamu şirketlerinde bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak yer almakta ve mali kontrol teknikleri konusunda danışmanlık yapmaktadır.

Yönetici Eğitim Programları kapsamında Finansal Düşünme ve Liderlik eğitmenliği yaptığı şirketlerden bazıları şöyledir: John Deere, Mercedes-Benz, Toyota, Turkcell, Metro GM, Garanti Bankası BBVA, Yapı Kredi Bankası, Efes Pilsen, Vestel vb..

Click for the CV file.

Akamik Forum 2020

John Daly (PhD, Purdue Üniversitesi, 1977) Liddell Centennial İletişim Profesörü, Üniversite Ordinaryüs Profesör ve TCB İşletme Profesörüdür. Yüzden fazla makale ve kitap bölümü içeren bilimsel yayınlarının yanı sıra tamamlanmış on kitabı bulunmaktadır. Dr. Daly akademik çalışmalarında bireylerin iletişim becerilerini geliştirmenin pratik yollarına odaklanmaktadır. Bu sebeple utangaçlık, iletişimde kişilik farkı, insanların kişisel ve mesleki ilişkilerinde yaşadıkları iletişim güçlükleri ve insanların fikirlerini savundukları yollar gibi konuları incelemiştir. Dr. Daly Communication Education dergisinde editörlük, Written Communication dergisinde ise ortak editörlük rollerini üstlenmiş ve on farklı akademik derginin yayın kurulunda üye olarak yer almıştır. Ayrıca, hem kamu hem özel sektördeki sayısız kuruluşa iletişim konularında danışmanlık yapmıştır. Son yıllarda Beyaz Saray'la müşteri hizmetleri ve iletişim konuları üzerine çalışmalar gerçekleştirmiştir. Dr. Daly, kampüs çapında lisans eğitimi alanında verilen ödüllerin her birini kazanmıştır. Bilimsel çalışmaları hasebiyle Uluslararası İletişim Derneği (International Communication Association – ICA) tarafından Özel Üye ve Ulusal İletişim Derneği tarafından ise Seçkin Araştırmacı seçilmiştir. Kişilerarası iletişim, ikna ve tutum değişikliği, liderlik, kriz yönetimi ve örgütsel davranış konularında dersler vermiştir. Profesyonel olarak, ICA Yönetim Kurulu, Uluslararası Müşteri Hizmetleri Derneği ve Ulusal İletişim Derneği Yönetim Konseyi'nde görev yapmıştır. Ulusal İletişim Derneği’nde ve İletişim Toplulukları Konseyi’nde Başkanlık rollerini üstlenmiştir.

Dr. John Daly (Ph.D., Purdue University, 1977) is the Liddell Centennial Professor of Communication, University Distinguished Teaching Professor, and TCB Professor of Management. He has published more than one hundred articles and chapters in scholarly publications, and completed ten books. Dr. Daly's interests focus on practical ways of improving the communication skills of individuals. Thus, he has examined topics such as shyness, personality difference in communication, communication difficulties people experience in their personal and professional relationships, and ways people advocate for their ideas. Daly has served as editor of Communication Education and co-editor of Written Communication, as well as a member of the editorial boards of ten different academic journals. He has also consulted with numerous organizations, both public and private, on communication issues. In recent years, he has worked with the White House on issues related to customer service and communication. Dr. Daly has been the winner of every campus-wide undergraduate teaching award. He was named a Fellow of the International Communication Association and a Distinguished Scholar by the National Communication Association in recognition of his scholarly work. He has taught classes in interpersonal communication, persuasion and attitude change, leadership, crisis management, and organizational behavior. Professionally, he has served on the Board of Directors of ICA, the International Customer Service Association, and the Administrative Council of the National Communication Association. He has served as President of the National Communication Association and Chair of the Council of Communication Societies.

Akamik Forum 2020

Jared S. Soileau (CCSA, CIA, CISA, CPA, CRMA) Lousiana Eyalet Üniversitesi Muhasebe Bölümünde doçent olarak görev yapmaktadır. Doktora derecesini 2010 yılında Memphis Üniversitesi İşletme Bölümünden almıştır. Muhasebe Bilgi Sistemleri, Denetim Analitiği ve İç Denetim konularında ders vermektedir. Araştırma alanları ise Denetim, İç Denetim, Finansal Raporlama Kalitesi, Kurumsal Yönetişim ve Risk Yönetimidir. Onur Öğrencileri Kurulunda Komite Üyeliği (Ocak 2014 -Eylül 2019), Üniversite Fakülte Senatosunda Komite Üyeliği (28 Eylül 2017) ve Muhasebe Doktora Komitesinde Komite Üyeliği (25 Mart 2013) görevlerini yerine getirmiştir. 16 Ağustos 2010 tarihinden bu yana Lousiana Eyalet Üniversitesi çalışmaktadır.

Click for the CV file.